Премијера опере „Лазарево обретеније”
Уметнички ансамбл Министарства одбране „Станислав Бинички” учествовао је синоћ у премијерном извођењу опере „Лазарево обретеније”, на платоу испред цркве Лазарице у Крушевцу.
Опера у три слике Мирољуба Аранђеловића Расинског, по либрету Небојше Лапчевића, изведена је у част шест и по векова Града Крушевца, а у оквиру поетско – музичког триптиха „Распето Косово”, који Културни центар тог града традиционално организује за Видовдан. Оркестром Уметничког ансамбла „Станислав Бинички“ и хором „Источник” дириговао је Раде Пејчић, а на сцени је било више од 50 учесника.
Улога Кнеза Лазара припала је баритону Вуку Зекићу, књегиња Милица била је Мина Глигорић, сопран, Светог Амоса тумачио је Горан Крнета, бас, док је Милош Обилић био Милутин Јоцић, баритон. Султана Мурата је тумачио Микша Јовановић, бас, Бајазит је био тенор Михаило Оташевић, Исидора Стевановић, сопран, представила се као Вила и кћер Мара, Тамара Митровић, сопран, као кћер Теодора, док је Мартин Томић глумио младог Стефана.
Први чин ове опере Крушевљани су могли да виде још 2015. године, на Видовдан, када је изведена прва слика „Зидање Крушевца” у непуном саставу. Синоћње извођење је, поред уводне слике, садржало још две – Распеће Косова и Лазарево обретеније, а све постављено у савршеном екстеријеру порте цркве Лазарице. Све наведено, као и чињеница да се радња опере одиграва у Крушевцу, додатно су интензивирали емоције, како код извођача овог јединственог музичко-сценског спектакла, тако и код одушевљене публике.
Овај вредни пројекат реализован је под покровитељством Министарства културе и информисања Републике Србије и Града Крушевца, a с обзиром на то како је премијерно извођење прихватила публика, а и сами учесници, верујемо да ће у овој опери ускоро моћи да уживају и Београђани, али и публика неких других градова.
Фотографије: Горан Бабић
Опера у три слике Мирољуба Аранђеловића Расинског, по либрету Небојше Лапчевића, изведена је у част шест и по векова Града Крушевца, а у оквиру поетско – музичког триптиха „Распето Косово”, који Културни центар тог града традиционално организује за Видовдан. Оркестром Уметничког ансамбла „Станислав Бинички“ и хором „Источник” дириговао је Раде Пејчић, а на сцени је било више од 50 учесника.
Улога Кнеза Лазара припала је баритону Вуку Зекићу, књегиња Милица била је Мина Глигорић, сопран, Светог Амоса тумачио је Горан Крнета, бас, док је Милош Обилић био Милутин Јоцић, баритон. Султана Мурата је тумачио Микша Јовановић, бас, Бајазит је био тенор Михаило Оташевић, Исидора Стевановић, сопран, представила се као Вила и кћер Мара, Тамара Митровић, сопран, као кћер Теодора, док је Мартин Томић глумио младог Стефана.
Први чин ове опере Крушевљани су могли да виде још 2015. године, на Видовдан, када је изведена прва слика „Зидање Крушевца” у непуном саставу. Синоћње извођење је, поред уводне слике, садржало још две – Распеће Косова и Лазарево обретеније, а све постављено у савршеном екстеријеру порте цркве Лазарице. Све наведено, као и чињеница да се радња опере одиграва у Крушевцу, додатно су интензивирали емоције, како код извођача овог јединственог музичко-сценског спектакла, тако и код одушевљене публике.
Овај вредни пројекат реализован је под покровитељством Министарства културе и информисања Републике Србије и Града Крушевца, a с обзиром на то како је премијерно извођење прихватила публика, а и сами учесници, верујемо да ће у овој опери ускоро моћи да уживају и Београђани, али и публика неких других градова.
Фотографије: Горан Бабић