Opera „Na uranku“ izvedena u Kruševcu
Simfonijski orkestar i Mešoviti hor Umetničkog ansambla Ministarstva odbrane „Stanislav Binički", u produkciji Kruševačkog pozorišta i Kulturnog centra tog grada, ojačani Horom Srednje muzičke škole „Stevan Hristić“, izveli su sinoć, na Trgu kosovskih junaka u Kruševcu, operu Stanislava Biničkog „Na uranku“.
Dirigentska palica bila je u rukama maestralnog Radeta Pejčića, a povodom obeležavanja Vidovdana, Dana grada i 150. godišnjice od rođenja Stanislava Biničkog, ovaj projekat je režirao Dragoljub Bajić, prvak Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, koji je ujedno bio i scenograf.
Tragičnu ljubavnu priču dvoje mladih, Radeta i Stanke, koju ometa seoski aga Redžep, utkanu u radnju opere za koju je libreto napisao Branislav Nušić, izneli su izvanredni solisti. Jelena Stojilović, sopran, u ulozi Stanke, Danica Spasojević, mecosopran, u ulozi Anđe, Vojislav Spasić, tenor, kao Rade i Pavle Panin, bas, u ulozi Redžep-age.
Publika, oduševljena tradicionalnim, narodnim koloritom opere, toplim aplauzom je nagradila sve izvođače, te je uživala u svakoj odsviranoj i otpevanoj noti. Isto tako bio je ispraćen i nastup gudačkog kvarteta Ansambla, koji je prethodio izvođenju opere. Uz pozitivne kritike, koje su još jedna potvrda visokog mesta na srpskoj muzičkoj sceni, ovaj projekat je zaokružio mesec jun, koji je u kalendaru Umetničkog ansambla „Stanislav Binički“ bio prilično zahtevan, ali i nadasve uspešan, nadahnut notama klasike.
Izvođenje prve srpske opere „Na uranku“ bilo jedan od izazova i zadovoljstava za Ansambl koji s ponosom nosi ime slavnog kompozitora, dirigenta i utemeljivača vojne muzike, posebno u godini u kojoj se obeležava 150 godina od njegovog rođenja. Tim povodom, ranije u toku dana, načelnik Umetničkog ansambla Ministarstva odbrane „Stanislav Binički" potpukovnik Nikola Živković, sa predstavnicima Ansambla, prisustvovao je otkrivanju spomenika Stanislavu Biničkom na Trgu kosovskih junaka u Kruševcu.
Opera „Na uranku“ premijerno je izvedena 20. decembra 1903. godine na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Karakteriše je težnja za što realnijim prikazivanjem stvarnosti, uz tradicionalni melos sa elemenatima srpskog folklora, nastao iz ideje autora da prva srpska opera mora imati ne samo siže koji se odvija u seoskom ambijentu, već i muziku koja ga najbolje dočarava.
Fotografije: Jelena Krivokapić
Dirigentska palica bila je u rukama maestralnog Radeta Pejčića, a povodom obeležavanja Vidovdana, Dana grada i 150. godišnjice od rođenja Stanislava Biničkog, ovaj projekat je režirao Dragoljub Bajić, prvak Opere Narodnog pozorišta u Beogradu, koji je ujedno bio i scenograf.
Tragičnu ljubavnu priču dvoje mladih, Radeta i Stanke, koju ometa seoski aga Redžep, utkanu u radnju opere za koju je libreto napisao Branislav Nušić, izneli su izvanredni solisti. Jelena Stojilović, sopran, u ulozi Stanke, Danica Spasojević, mecosopran, u ulozi Anđe, Vojislav Spasić, tenor, kao Rade i Pavle Panin, bas, u ulozi Redžep-age.
Publika, oduševljena tradicionalnim, narodnim koloritom opere, toplim aplauzom je nagradila sve izvođače, te je uživala u svakoj odsviranoj i otpevanoj noti. Isto tako bio je ispraćen i nastup gudačkog kvarteta Ansambla, koji je prethodio izvođenju opere. Uz pozitivne kritike, koje su još jedna potvrda visokog mesta na srpskoj muzičkoj sceni, ovaj projekat je zaokružio mesec jun, koji je u kalendaru Umetničkog ansambla „Stanislav Binički“ bio prilično zahtevan, ali i nadasve uspešan, nadahnut notama klasike.
Izvođenje prve srpske opere „Na uranku“ bilo jedan od izazova i zadovoljstava za Ansambl koji s ponosom nosi ime slavnog kompozitora, dirigenta i utemeljivača vojne muzike, posebno u godini u kojoj se obeležava 150 godina od njegovog rođenja. Tim povodom, ranije u toku dana, načelnik Umetničkog ansambla Ministarstva odbrane „Stanislav Binički" potpukovnik Nikola Živković, sa predstavnicima Ansambla, prisustvovao je otkrivanju spomenika Stanislavu Biničkom na Trgu kosovskih junaka u Kruševcu.
Opera „Na uranku“ premijerno je izvedena 20. decembra 1903. godine na sceni Narodnog pozorišta u Beogradu. Karakteriše je težnja za što realnijim prikazivanjem stvarnosti, uz tradicionalni melos sa elemenatima srpskog folklora, nastao iz ideje autora da prva srpska opera mora imati ne samo siže koji se odvija u seoskom ambijentu, već i muziku koja ga najbolje dočarava.
Fotografije: Jelena Krivokapić
29.06.2022
mp4 (158,65 MB)