Senke baroka
Umetnički ansambl Ministarstva odbrane „Stanislav Binički” večeras je u Svečanoj sali Doma Vojske Srbije u Beogradu održao koncert pod nazivom „Senke baroka".
Kao što i samo ime kaže, ovaj koncert iz ciklusa „Odabrali smo za vas” bio je posvećen raskošnoj muzici baroka i neobaroka. Solisti su bili Snježana Pavićević, pikolo flauta i Božidar Antić, oboa, a Orkestrom je dirigovala Katarina Božić.
Veče baroka je otpočelo s uvertirom iz opere „Olimpijada“ Đovanija Batista Pergolezija, a potom je na programu bio Koncert za flautu u Ge-duru, istog autora. Publika, željna klasike, uživala je u autentičnoj interpretaciji, kako Orkestra, tako i solistkinje na pikolo flauti Snježane Pavićević.
Potom je na programu bio čuveni i rado slušani Adađo, koji važi za najpopularnije i najizvođenije delo italijanskog baroknog kompozitora i violiniste Albinonija, mada je kompoziciju, prema fragmentima iz njegovog dela, komponovao Remo Đazoto. Na večerašnjem koncertu je Adađo izveden uz solistički nastup Predraga Gosta, orgulje, i Uroša Kovandžića koncert-majstora u Umetničkom ansamblu „Stanislav Binički”.
Neobarok i iskonsko pitanje uloge muzike i moći interpretatora u Koncertu za obou u Ef-duru Arkanđela Korelija i Džona Barbirolija, publici je dočarao mladi oboiste Božidar Antić, a potom se uživalo i uz poznati Korelijev Končerto Groso. Pored prve violine Ansambla, Uroša Kovandžića, solista na violini je bila Nataša Milošević, a na violončelu Tijana Ivanović Kovandžić.
Krajnje granice suprotnosti, svetlosti i senke baroka, bile su jednako izazovne i u nastupu Predraga Gosta, koji je na čembalu izveo Sorkočevićevu Simfoniju br. 1 u De-duru.
Publika je burnim aplauzom nagradila sve kompozicije i podržala revitalizaciju barokne muzike u autentičnom izvođenju Orkestra Umetničkog ansambla „Stanislav Binički”, izuzetnih solista i posebno nadahnute dirigentkinje Katarine Božić.
Opšti utisak je da su u koncertu intenzivno uživali i publika i muzičari, jednako željni kulturnih dešavanja koje je korona poremetila, zbog koje je i večeras broj posetilaca u Svečanoj sali Doma Vojske bio ograničen, a ispoštovane su i sve ostale preporučene epidemiološke mere.
Kao što i samo ime kaže, ovaj koncert iz ciklusa „Odabrali smo za vas” bio je posvećen raskošnoj muzici baroka i neobaroka. Solisti su bili Snježana Pavićević, pikolo flauta i Božidar Antić, oboa, a Orkestrom je dirigovala Katarina Božić.
Veče baroka je otpočelo s uvertirom iz opere „Olimpijada“ Đovanija Batista Pergolezija, a potom je na programu bio Koncert za flautu u Ge-duru, istog autora. Publika, željna klasike, uživala je u autentičnoj interpretaciji, kako Orkestra, tako i solistkinje na pikolo flauti Snježane Pavićević.
Potom je na programu bio čuveni i rado slušani Adađo, koji važi za najpopularnije i najizvođenije delo italijanskog baroknog kompozitora i violiniste Albinonija, mada je kompoziciju, prema fragmentima iz njegovog dela, komponovao Remo Đazoto. Na večerašnjem koncertu je Adađo izveden uz solistički nastup Predraga Gosta, orgulje, i Uroša Kovandžića koncert-majstora u Umetničkom ansamblu „Stanislav Binički”.
Neobarok i iskonsko pitanje uloge muzike i moći interpretatora u Koncertu za obou u Ef-duru Arkanđela Korelija i Džona Barbirolija, publici je dočarao mladi oboiste Božidar Antić, a potom se uživalo i uz poznati Korelijev Končerto Groso. Pored prve violine Ansambla, Uroša Kovandžića, solista na violini je bila Nataša Milošević, a na violončelu Tijana Ivanović Kovandžić.
Krajnje granice suprotnosti, svetlosti i senke baroka, bile su jednako izazovne i u nastupu Predraga Gosta, koji je na čembalu izveo Sorkočevićevu Simfoniju br. 1 u De-duru.
Publika je burnim aplauzom nagradila sve kompozicije i podržala revitalizaciju barokne muzike u autentičnom izvođenju Orkestra Umetničkog ansambla „Stanislav Binički”, izuzetnih solista i posebno nadahnute dirigentkinje Katarine Božić.
Opšti utisak je da su u koncertu intenzivno uživali i publika i muzičari, jednako željni kulturnih dešavanja koje je korona poremetila, zbog koje je i večeras broj posetilaca u Svečanoj sali Doma Vojske bio ograničen, a ispoštovane su i sve ostale preporučene epidemiološke mere.