Multimedijalni scenski spektakl „Posvećenje“ u Narodnom pozorištu
Umetnički ansambl Ministarstva odbrane „Stanislav Binički“ učestvovao je sinoć u izvođenju multimedijalnog dramskog spektakla „Posvećenje“ sa elementima narodne drame „Knjaz Danilo i Kadići“. Ova muzičko-scenska drama premijerno je izvedena u punoj sali Narodnog pozorišta u Beogradu, a događaju je prisustvovao brigadni general Mihailo Zogović, načelnik Uprave za odnose sa javnošću Ministarstva odbrane.
Opera „Posvećenje“ kao razvijena scenska forma u oblasti dramske i umetničke igre najbliže može biti okarekterisana kao dramski mjuzikl na osnovama nematerijalnog kulturnog nasleđa i prelomnih istorijsih tačaka. Realizoavan je u saradnji sa fondacijama „Bratstvo Kadić“ i „Žarko Pavlović Kadić“, „Ramonda“ produkcijom i plesnim ansamblom „Una Saga Serbika“, kao i grupom eminentnih dramskih umetnika.
Ovo je priča o jednom potresnom događaju iz prošlosti Crne Gore, ali i o krivici, pokajanju i pomirenju kao pratiocima svake velike tragedije. „Crnogorski knez Danilo u toku svoje vladavine počinio je velike grijehe prema Bjelopavlićima. On je na svetoduhovskom narodnom saboru (1854. godine) u manastiru Ostrogu sa svojom naoružanom svitom nasrnuo na čast bjelopavlićkih žena i devojaka, a kasnije mnoge viđenije Bjelopavliće proterao, kuće im popalio i opljačkao, nejač pregazio, a Kadiće kao vodeće bratstvo u plemenu namjeravao da potpuno istraži“ – napisano je u pratećoj brošuri. Tako je silom i prezirom uspostavljao svoju neograničenu vlast, ali je njegovoj sili ubrzo došao kraj. Todor Kadić sa Bovana iz Bjelopavlića pucao je iz kubure na kapsulu i ubio ga na licu mesta u Kotoru 31. jula 1860. godine.
Pored simfonijskog orkestra u predstavi je učestvovao i mešoviti hor Umetničkog ansambla „Stanislav Binički“, izvodeći scenski nastup zajedno sa prvakinjom drame Narodnog pozorišta Sonjom Jauković, glumcem Predragom Vasićem i operskim pevačima Nevenom Đoković, Anom Stanković i Milanom Obradovićem. Ovaj zahtevan muzičko-scenski prikaz jedinstven je i po tome što je prvi put opera spojena sa guslama, na kojima su svirali narodni guslari Slavko Jeknić i Maksim Vojvodić.
„Binički“ se pod vođstvom kompozitora i dirigenta Draška Jankovića sjajno snašao u ovoj nesvakidašnjoj, kompleksnoj i zahtevnoj umetničkoj formi, za koju je libreto, scenario i režiju napisao prof. Dragan Elčić. Publika je prepoznala vrednost ove izuzetne koreodrame koja izlazi iz koncepta dosadašnjih programa i pruža poruku opšteg pomirenja, te je ceo umetnički tim pozdravila dugim i iskrenim aplauzom.
Opera „Posvećenje“ kao razvijena scenska forma u oblasti dramske i umetničke igre najbliže može biti okarekterisana kao dramski mjuzikl na osnovama nematerijalnog kulturnog nasleđa i prelomnih istorijsih tačaka. Realizoavan je u saradnji sa fondacijama „Bratstvo Kadić“ i „Žarko Pavlović Kadić“, „Ramonda“ produkcijom i plesnim ansamblom „Una Saga Serbika“, kao i grupom eminentnih dramskih umetnika.
Ovo je priča o jednom potresnom događaju iz prošlosti Crne Gore, ali i o krivici, pokajanju i pomirenju kao pratiocima svake velike tragedije. „Crnogorski knez Danilo u toku svoje vladavine počinio je velike grijehe prema Bjelopavlićima. On je na svetoduhovskom narodnom saboru (1854. godine) u manastiru Ostrogu sa svojom naoružanom svitom nasrnuo na čast bjelopavlićkih žena i devojaka, a kasnije mnoge viđenije Bjelopavliće proterao, kuće im popalio i opljačkao, nejač pregazio, a Kadiće kao vodeće bratstvo u plemenu namjeravao da potpuno istraži“ – napisano je u pratećoj brošuri. Tako je silom i prezirom uspostavljao svoju neograničenu vlast, ali je njegovoj sili ubrzo došao kraj. Todor Kadić sa Bovana iz Bjelopavlića pucao je iz kubure na kapsulu i ubio ga na licu mesta u Kotoru 31. jula 1860. godine.
Pored simfonijskog orkestra u predstavi je učestvovao i mešoviti hor Umetničkog ansambla „Stanislav Binički“, izvodeći scenski nastup zajedno sa prvakinjom drame Narodnog pozorišta Sonjom Jauković, glumcem Predragom Vasićem i operskim pevačima Nevenom Đoković, Anom Stanković i Milanom Obradovićem. Ovaj zahtevan muzičko-scenski prikaz jedinstven je i po tome što je prvi put opera spojena sa guslama, na kojima su svirali narodni guslari Slavko Jeknić i Maksim Vojvodić.
„Binički“ se pod vođstvom kompozitora i dirigenta Draška Jankovića sjajno snašao u ovoj nesvakidašnjoj, kompleksnoj i zahtevnoj umetničkoj formi, za koju je libreto, scenario i režiju napisao prof. Dragan Elčić. Publika je prepoznala vrednost ove izuzetne koreodrame koja izlazi iz koncepta dosadašnjih programa i pruža poruku opšteg pomirenja, te je ceo umetnički tim pozdravila dugim i iskrenim aplauzom.